Autotrust

Garantie afsluiten

Onverwachte, hoge reparatiekosten aan uw auto behoren tot het verleden indien u een Autotrust Garantie afsluit voor uw auto. Autotrust biedt verschillende garantiedekkingen, van basis tot zeer uitgebreid.

Autotrust dekt de kosten van de reparatie of vervanging van defecte onderdelen die onder de garantie vallen. Maar ook de uren die de monteur er mee bezig is, worden door Autotrust betaald, inclusief de uren die de monteur besteedt om het defect op te sporen.

Dekkingen

Autotrust werkt met gestandaardiseerde garantiedekkingen onder het eigen Autotrustmerk. De verschillende programma’s bestaan uit één of meer garantiedekkingen en zijn per voertuig aan te vragen via

3 verschillende dekkingen:

De Autotrust Exclusief Garantie biedt de meest uitgebreide dekking; nagenoeg alle mechanische en elektronische onderdelen van de auto vallen onder de garantie.

De Autotrust Extra Garantie biedt een ruime dekking op de motor, transmissie, aandrijving, remsysteem, koelsysteem, stuurinrichting, brandstofsysteem en elektrische systemen.

De Autotrust Standaard Garantie biedt een degelijke basisdekking op de belangrijkste onderdelen van uw auto: de motor, transmissie en aandrijving.

Ook kunt u onze brochures inkijken.

Wat is wel/niet gedekt?

Autotrust biedt een volledige garantiedekking aan tevens een Basis Garantie. Onze medewerkers vertellen u graag precies wat u kunt verwachten van een garantie. Ook kunt u op deze site de voorwaarden downloaden.

Niet gedekt zijn de zogenaamde verbruiksonderdelen en onderhoudsdelen die na een bepaalde tijd altijd vervangen moeten worden. Hierbij moet u (onder andere) denken aan de remschijven en remblokken, maar ook het oliefilter en lampjes. Ook de koppeling (bij een handgeschakelde auto) valt hier onder. Verder vallen carrosseriedelen, lak, zonne- en cabriodaken niet onder de Autotrust Garantie.

Een defect aan een verzekerd onderdeel dat het gevolg is van slijtage valt wél gewoon onder de dekking van de Autotrust Garantie. Indien een onderdeel defect raakt als gevolg van slijtage én er zijn aanwijzingen dat dit defect reeds aanwezig was op het moment van het afsluiten van uw garantieverzekering, dan valt het mankement niet onder de dekking.

Een claim indienen

Belangrijk: voordat uw auto wordt gerepareerd, moet de claimafdeling van Autotrust altijd eerst toestemming geven voor de reparatie. Bel met 0592 340018.

De claimafdeling stelt eerst vast of het mankement onder de dekking van uw polis valt en maakt vervolgens een afspraak met de garage over de prijs van de reparatie. Indien het een grote reparatie betreft, controleert een onafhankelijke specialist de oorzaak van het mankement.

U kunt ook online een claim indienen.